Reparatie

Reparatie3Het kan voorkomen dat uw horloge of klok het niet meer doet, hiervoor zijn diverse oorzaken te bedenken. Onze taak is uw horloge of klok weer te laten tikken.

Met uw kapotte horloge of klok kunt u langs komen in het WatchHouse. In veel gevallen voeren wij de reparatie zelf uit, soms is het defect aan het horloge zodanig dat wij niet de expertise in huis hebben het horloge of de klok zelf te repareren. In deze gevallen sturen wij het horloge op naar een horlogemaker. De reparatie duurt minimaal drie weken, er wordt € 5,- onderzoekskosten in rekening gebracht.

Alle horlogemerken
Veel horlogemerken vindt u bij ons, o.a. Swiss Military, Ice Watch, Lorus, TWSteel, Casio, Asics, Ferrari Scuderia, G-Shock, Hugo Boss, Vendoux, Mondaine, Danish Design, Lasita, Oozoo, Polar enz. Voor veel merken zijn wij een gecertificeerd horloge reparatie service center.

Horlogeglas
Het kan voorkomen dat het glas van uw horloge kapot of beschadigd is. Het ligt aan het soort glas of wij dit zelf kunnen vervangen of dat dit gedaan moet worden door een bedrijf dat hier gespecialiseerd in is. Per type horloge wordt er gekeken wat de mogelijkheden en de kosten zijn.

Stenen
Er zijn horloges waar in de kast stenen zitten verwerkt. Wanneer u een steen verliest kan deze opnieuw gezet worden. Dit geeft uw horloge dezelfde glans als voorheen.

Horlogeband
Als uw horlogeband te groot of te klein is kunnen wij de horlogeband inkorten of verlengen. Bij het verlengen van de band hebben wij de originele schakels van de band nodig, meestal krijgt u bij aankoop van het horloge deze schakels erbij. Heeft u deze schakels niet, dan is het soms mogelijk de schakels te bestellen. Als de band van uw horloge versleten is kan er een nieuwe band aan worden gezet. Meestal is het mogelijk de originele band er aan te zetten, kan dit niet dan kijken wij of er een andere band aan het horloge past.

Garantie
Veel horlogemerken geven garantie op de klokjes, in dat geval sturen wij het horloge op naar de fabrikant. Wij kunnen het horloge alleen naar de fabrikant opsturen als u een origineel garantiebewijs heeft. Wanneer het horloge niet bij ons is gekocht brengen wij de verzendkosten in rekening. Wij verzoeken u de aankoopbon en het garantiebewijs mee te nemen.